BYD, geliştirdiği "Super e-Platform" ile elektrikli araç şarj sürelerine çığır açan bir çözüm sundu. Bu yeni sistem, araçları sadece beş dakikada 400 kilometre menzil alacak şekilde şarj edebiliyor. Tesla'nın mevcut süper şarj sistemlerinden iki kat daha hızlı olan bu teknoloji, Han L sedan ve Tang L SUV modellerinde ilk kez kullanılacak. Bu devrim niteliğindeki hızlı şarj altyapısı, kullanıcıların uzun yolculuklar yaparken yaşadığı en büyük zorlukları ortadan kaldırmaya aday. Ayrıca, BYD bu yenilikçi şarj istasyonlarını Çin genelinde yaygınlaştırmayı planlıyor. 4.000'den fazla yeni şarj istasyonu kurma hedefiyle, elektrikli araç sahiplerine daha hızlı, daha verimli ve daha erişilebilir bir şarj deneyimi sunmayı amaçlıyor.
BYD, küresel pazarda hızla büyürken, Avrupa'ya yönelik stratejik adımlarını da hızlandırıyor. Şirket, üçüncü Avrupa fabrikasının yerini belirlemek için çalışmalarını sürdürüyor. Almanya, güçlü otomobil pazarı ve yüksek ekonomi nedeniyle en güçlü adaylardan biri olsa da, iş gücü ve enerji maliyetlerinin yüksek olması nedeniyle bu seçenek yeniden değerlendiriliyor. BYD, rekabetçi üretim koşullarına sahip ve Çinli araçlara pozitif yaklaşan bir lokasyon arayışını sürdürüyor. Bu adım, Avrupa'da daha fazla elektrikli araç üretimi ve satışını destekleyecek.
Türkiye'de de hızla büyüyen BYD, elektrikli araçlarını 2024'te piyasaya sürmeye başladı. Kasım 2024'te Atto 3, Seal U DM-i (PHEV), Dolphin ve Seal U EV modelleri tanıtıldı. Aralık 2024 itibarıyla ise Han ve Seal modelleri satışa sunuldu. Yeni modellerin fiyatları, Türkiye pazarında elektrikli araçlar için farklı segmentlerde seçenekler sunuyor. Örneğin, Dolphin modeli 1.280.000 TL fiyat etiketiyle satılmaya başlanırken, Atto 3 ise 1.490.000 TL’ye satılmakta. Seal U EV ve Seal U DM-i ise sırasıyla 1.790.000 TL ve 1.850.000 TL fiyatlarla alıcı buluyor. Bu fiyatlarla, BYD'nin Türkiye'deki büyüme hedefi oldukça iddialı.
2024 yılında, BYD küresel çapta 4.272.145 adet araç satışı gerçekleştirerek bir önceki yıla göre %41,3'lük bir artış sağladı. Bu başarı, BYD'nin küresel pazarda hızlı bir şekilde büyüdüğünü ve elektrikli araç sektöründeki liderliğini pekiştirdiğini gösteriyor. Özellikle Çin pazarında elde ettiği büyük başarı, Volkswagen'i geride bırakmasına ve Çin'deki otomobil pazarında lider konumuna yükselmesine yol açtı.